Vă poate fi de ajutor să discutaţi cu cineva care ştie ce înseamnă să trăieşti cu ADHD. Puteţi discuta cu medicul copilului dumneavoastră sau cu alţi părinţi care au copii care suferă de ADHD. Astfel, puteţi pune mai multe întrebări şi descrie problemele care au survenit de la diagnosticul iniţial al copilului dumneavoastră.
Terapia TOMATIS este un antrenament al muschilor auditivi care determina o mai mare plasticitate a circuitelor neuronale implicate in decodarea si analiza sunetelor, cat si celor implicate in motricitate, echilibru si coordonare.
Acceptare
Acceptaţi aceste dificultăţi ca parte a tulburării de care suferă copilul dumneavoastră
Răbdare
Aveţi răbdare pentru a găsi strategia care se potriveşte copilului dumneavoastră
Deschidere
Abordaţi deschis dificultăţile copilului dumneavoastră şi spuneţi-le celor din jur ce pot face pentru a vă ajuta cât mai bine pe dumneavoastră şi pe copilul dumneavoastră
Cum îmi pot ajuta copilul?
ÎNCURAJAŢI PAUZELE REGULATE
Copiii şi adolescenţii cu ADHD ignoră mai greu stimulii irelevanţi şi care îi distrag. Prin urmare, este important să acordaţi atenţie mediului în care aşteptaţi performanţe intelectuale de la copilul dumneavoastră, de exemplu în situaţii de învăţare. De obicei, există un interval de timp maxim în care un copil cu ADHD poate să lucreze cel mai bine înainte să aibă nevoie de o pauză sau de schimbarea sarcinii. O metodă eficace de a preveni sentimentul eşecului este să propuneţi pauze regulate înainte de epuizarea atenţiei.
STABILIŢI UN PROGRAM REGULAT
Acasă, copilul dumneavoastră are nevoie de sprijin şi de o structură. Aceasta poate lua forma planificării săptămânale, prin care stabiliţi când şi unde se fac temele, care sunt lucrurile care trebuie luate la şcoală sau pentru alte activităţi, care sunt hainele de purtat în ziua următoare.
Programele au efecte optime atunci când sarcinile se finalizează la aceeaşi oră în fiecare zi. Regulile simple creează sentimentul unei structuri, de exemplu temele trebuie terminate înainte de joacă, televizor sau calculator. Este important ca, dimineaţa, copilul să aibă suficient timp la dispoziţie în general şi să mănânce micul dejun. Seara, mulţi copii sunt extrem de obosiţi şi au nevoie de programe stabilite pentru a putea să se relaxeze şi să meargă la culcare la timp ca să doarmă suficient. Încercaţi să stabiliţi un program împreună
STABILIŢI UN SISTEM DE RECOMPENSE
Un sistem de recompense cu timp petrecut în faţa ecranului „câştigat” după finalizarea unei anumite sarcini poate fi o idee bună pentru copiii mai mici, în timp ce copiii mai mari vor avea nevoie de alte forme de stimulente.
PROGRAME ÎN VACANŢĂ
În vacanţă, copilul dumneavoastră se regăseşte în afara structurii zilnice a şcolii şi a programului regulat, prin urmare este posibil să constataţi o înrăutăţire a comportamentului. Din această cauză, folosirea programului regulat în astfel de perioade este şi mai importantă.
INFORMAŢI PERSONALUL ŞCOLII COPILULUI
Una dintre cele mai importante probleme este aceea că mulţi copii cu ADHD se confruntă cu mari dificultăţi atunci când încearcă să finalizeze sarcini pe care le consideră dificile şi plictisitoare. Pe de altă parte, chiar şi sarcinile dificile pot merge bine dacă sunt distractive sau interesante. Pentru succesul copilului dumneavoastră, este esenţial să implicaţi profesorii şi să vă asiguraţi că aceştia primesc cât mai multe informaţii posibil.
Contactaţi personalul şcolii la care merge copilul dumneavoastră pentru a le comunica diagnosticul copilului